۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۵۸۵۷۶
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد مطرح کرد؛

آیت الله رئیسی؛ چهره ای زیبا از کارگزار نظام اسلامی/ دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است

آیت الله رئیسی؛ چهره ای زیبا از کارگزار نظام اسلامی/ دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شخصیت ممتاز شهید جمهور گفت: رئیس جمهور محبوب، پرتلاش، متواضع و خستگی ناپذیر و با کفایت ایران در دوران کوتاه مدیریت اجرایی کشور ارزش‌ها و سجایای الهام بخش و امید آفرین اخلاقی را عینیت بخشید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی سیاسی این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن توصیه خود و نمازگزارن به تقوای الهی گفت: ملت بزرگ ایران در این روزهای سخت اما عزت آفرین پیکرهای پاک شهدای خدمت را، کاروان اخلاق و ادب و ایثار را با دیدگانی اشکبار روی دستان قدرت آفرین خود تشییع کردند و حماسه ای بزرگ خلق کردند.

وی افزود: رئیس جمهور محبوب، پرتلاش، متواضع و خستگی ناپذیر و با کفایت ایران در دوران کوتاه مدیریت اجرایی کشور ارزش‌ها و سجایای الهام بخش و امید آفرین اخلاقی را عینیت بخشید و چهره زیبای کارگزار زیبای نظام اسلامی را در رفتار و سخن خویش به نمایش گذاشت.

خطیب نماز جمعه تهران با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه و استثنایی سیاست مبتنی بر سجایای اخلاقی ابراز داشت: اخلاق از نگاه استاد شهید مطهری، چگونه زیستن و رفتار کردنو چگونه بودن را دربرمی‌گیردف چگونه بودن ما به صفات و ملکات نفسانی ما برمی گردد و چگونه گفتار و رفتار از این سجایای اخلاقی الهام می گیرد.

وی با بیان اینکه انسان در تراز اسلام و قرآن و نهج البلاغه در دو حوزه اخلاق فردی و اجتماعی و اخلاق فردی و سیاسی از ویژگی‌های ممتازی برخوردار است، اظهار داشت: یک انسان در تراز قرآن در رفتار شخصی خویش براساس حکمت عملی گام برمی دارد، دانش وعلم و معرفت مسیر او را تعریف می کرد.

دولت اسلامی مسیری برای ساخت اجتماع اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با ابراز اینکه رهبر انقلاب فرمودند نظام اسلامی شکل گرفته است اما با دولت اسلامی فاصله داریم، بیان کرد: اگر کارگزاران در تمام سطوح به این اصول و قواعد ارزشی و زیربنایی عمل کنند و در عمل رعایت کنند، دولت اسلامی شکل می‌گیرد و دولت اسلامی مسیری برای ساخت اجتماع اسلامی است که جامعه اسلامی مسیر را برای ساخت تمدن اسلامی هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران بود که راه را برای حضور امام راحل و آفرینش این قدرت و خارج کردن کشورها از مدار اراده آمریکا هموار کردند، اضافه کرد: مهم‌ترین اصل در اقتدار و صفات نظام سیاسی و مهم‌ترین عامل در خلق قدرت فرامنطقه ای و منطقه‌ای و جایگاه محور مقاومت و ملل مسلمان در یک منزلت صحیح و مؤثر دستاورد مدیریت مبتنی بر عدالت، فقه و حکمت امام راحل و رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که این راه را برای این قدرت هموار کرده اند، اما آنچه زمینه این اثرگذاری را فراهم کرد ملت بزرگ ایران بود.

آیت الله رئیسی؛ چهره ای زیبا از کارگزار نظام اسلامی/دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است

مسؤولان باید امانت کارگزاری نظام را پاس بدارند

امام جمعه موقت تهران خطاب به کارگزاران نظام، گفت: کارگزار اسلامی پست و مقامی که بر عهده دارید، ابزاری برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی نیست بلکه امانتی بر گردن ماست، لذا این امانت را پاس بداریم.

وی با اشاره به اینکه انسان در مدرسه قرآن دارای ارزش و کرامت است، افزود: از مهم‌ترین اصول در فقه سیاسی و اخلاق سیاسی توجه به کرامت انسان است، سیاست در اندیشه قرآن، پیامبر و نهج البلاغه ابزاری برای تحقق امر مهم است و فقه سیاسی با تبیین ویژگی‌های کارزار برای تحقق سیاست مبتنی بر اخلاق بوده و تعالی جوامع بشری و انسانی، فقه سیاسی نظام سیاسی را از درون متحول می‌کند و حاکم و مجریان را وادار به عمل بر اساس احکام و قواعد حکومتی می‌کند.

حاکم اسلامی آراسته به عدالت، علم است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه حاکم اسلامی آراسته به عدالت، علم است، خاطرنشان داشت: انسان عادل متواضع و در برابر حق تسلیم است و از هر سطحی از سطوح ظلم منزه و پاکیزه بوده و اهل انصاف است، در گفت‌وگو و مباهات سیاسی حقوق افراد و جامعه را رعایت می‌کند، آراسته به عدالت، علم، حکمت بوده و این مدرسه قرآن است.

وی در خطبه دوم یاد و نام امام راحل را گرامی داشت و گفت: امام بزرگوار راه را برای تار و پود سیاست در ایران اسلامی و جهان اسلام هموار کردند؛ نفوذ صلح آمیز اندیشه سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گسترش آن در سطح جهان اسلام، سیاست خارجی موفقیت آمیز ایران در مهار قدرت نظامی و سیاسی آمریکا در منطقه و حضور محور مقاومت و حماس مقتدر به صورت یک قدرت نوظهور فرهنگی، سیاسی و نظامی تبیین کننده حرکت عظیمی است که امام خلق کردند و رهبر انقلاب با یک نگاه جامعه و فهم درست از ظرفیت جهان اسلام این حرکت را در مسیر دستیابی به قله‌هایی از اقتدار مدیریت و رهبری نمودند.

آیت الله رئیسی؛ چهره ای زیبا از کارگزار نظام اسلامی/دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است

علی رغم سلاح‌های آمریکایی غزه ایستاده است

وی با بیان اینکه محور مقاومت امروز در منطقه نقش آفرین شده است، بیان کرد: تحولات ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین قهرمان نشان داد که دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: سیاست خارجی ناهنجار آمریکا در برابر سیاست خارجی مبتنی بر اخلاق، حمایت از آزادی خواهان جهان و حمایت بدون قید و شرط از فلسطین قهرمان راه را برای انفعال آمریکا در منطقه هموار کرده است.

وی ادامه داد: امروز رفح مظلوم و مقتدر به نقطه پایان کار اسرائیل تبدیل شده است. علی رغم ابزارها و سلاح‌هایی که آمریکا در اختیار رژیم قرار داده و نهادهای بین المللی از آنها حمایت کرده اند، باز غزه ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه چهره واقعی استکبار برای جهان عیان شده است، تصریح کرد: جنایت، شقاوت و دست‌های به خون آغشته صهیونیست‌ها و غرب و به ویژه سوختن زنان و کودکان در رفح پرده غفلت از دیدگان جهان و حتی حامیان رژیم اسرائیل فرو انداخته و وجدان‌ها را بیدار کرده است.

غزه از جغرافیای جهان اسلام پاک نمی‌شود

وی با بیان اینکه غزه از جغرافیای جهان اسلام پاک نمی‌شود، گفت: حماسه خونین غزه باید یک پیروز داشته باشد و آن بقا و بازسازی آن توسط کشورهای اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: دولت سیزدهم با فهم درست چالش‌ها و موانع با یک نقشه راه در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی حرکت خود را آغاز کرد و در طول ۳ سال گذشته در این مسیر گام‌های بلندی را برداشت، رئیس جمهور شهید در اولین بخشنامه خود برای تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رصد دقیق ناترازی بودجه بر ضرورت اصلاح ساختار نظام بودجه نویسی تاکید نمود و توصیه داشت که انصافاً کار بزرگی را در این حوزه آغاز کرد.

آیت الله رئیسی؛ چهره ای زیبا از کارگزار نظام اسلامی/دوران تصمیم گیری خودسرانه غرب و آمریکا به پایان رسیده است

توجه به حجاب و عفاف برای حفظ کرامت زنان است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه اگر مسؤولان نظام به مساله حجاب و عفاف توجه می‌کنند، برای حفظ کرامت زنان مسلمان و حفظ شخصیت جامعه بانوان است، تاکید کرد: رئیس جمهور شهید نماد حفظ این ارزش‌ها بود؛ استاندار جوان عالم و پرتلاش شهید رحمتی در دوران مسؤولیت کوتاه در جایگاه از منزلت و مقبولیت قرار گرفت؛ سکاندار دیپلماسی در قلب محور مقاومت و محور جهان اسلام و حلقه اتصال امت اسلامی در برابر استکبار با اندیشه ناب دینی، برنامه ریزی برای خلق قدرت مضاعف برای جمهوری اسلامی کارهای بزرگی انجام داد و شهید امام جمعه تبریز و خلبانان عزیز دارای علم، نماد اخلاق بودند که همگی دعوت خدا را لبیک گفتند.

مدیران کشور باید نماد اخلاق و سجایای اسلامی باشند

وی ادامه داد: مدیران کشور باید نماد اخلاق و سجایای اسلامی باشند که در این صورت جامعه در مسیر کمال پیش می‌رود زیرا عدالت با تعارف درست نمی‌شود، قاطعیت، ارتباط با مردم، ساده زیستی و مردمی بودن لازم است و خودسازی و تهذیب می‌خواهد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اول باید خودمان را درست کنیم یا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم این است که برای رئیس جمهور شهید منزلت ویژه قائلند و آنچه ما را قوی می‌کند و تا رسیدن به اهداف عالیه امیدوار می‌کند، تقوا است.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات